Activiteiten in september 2023

Op 2 september 2023 vindt het Perkouws Feest plaats. Tijdens de braderie is ook de wijkgemeente van de partij. Bezoek, omringd door allerlei gezelligheid, ook onze kraam.

Graag aandacht voor zaterdag 9 september 2023: BAZAAR EN ROMMELMARKT.
Als u dit leest, zijn de voorbereidingen alweer in volle gang. Het vraagt ook ieder jaar veel tijd om alles weer geregeld te krijgen, maar vele handen maken licht werk! Er wordt gebakken, geknutseld, gehandwerkt, verzameld, gesorteerd, opgehaald, gebeld en veel geregeld. Maar het doel is waar we het voor doen, een heel gezellige dag waar veel mensen elkaar ontmoeten. Maar … het is natuurlijk ook voor onze mooie Dorpskerk! U had deze datum natuurlijk al lang stiekem vrijgehouden, want waar vindt u in de wijde omtrek zo' n Bazaar als de Perkouwse! In en rondom “De Zwaan“ zult u dan weer een keur aan activiteiten vinden. Als dan om 9.00 uur de deuren opengaan... valt vanzelf uw mond open... van verbazing. Die hoeft u overigens niet direct weer te sluiten: er is weer veel aan heerlijkheden en ander goeds wat op uw komst wacht. Tientallen taarten, smeuïge jams, overheerlijke oliebollen, er valt weer veel te raden en te gissen … zou u dat willen missen? Planken vol boeken, klaar om uit te zoeken.... Snuffelen in snuisterijen, waanzinnige wijnen. Er is weer te veel om op te noemen: antiek, 3D-kaarten, sokken, truien en ander handwerk, stoelen en banken, van tweedehands tot bijdehands, beeld en geluid, planten voor binnen en buiten en bovenal: gezelligheid. En het mooiste van alles is: wat en hoeveel u ook besteedt: u gooit uw geld nooit over de balk, van de opbrengst wordt niemand rijker, blijft niets aan de strijkstok hangen.... nee, met elke cent houden we de kerk op z’n plaats, waar die al eeuwen staat. Een levend gebouw 7 voor iedereen! U en jij bent toch zeker ook van de partij? Helpen jullie mee om deze dag weer te doen slagen? Onder het motto: Alles voor het kerkje!

Er is ook een uitnodiging uitgegaan naar onze zustergemeente van de Ontmoetingskerk in Krimpen aan de Lek, om de bazaar en rommelmarkt te bezoeken, voorafgaande aan hun startweekend. In antwoord hierop hebben wij ook een uitnodiging van de Ontmoetingskerk gekregen. Op zaterdagmiddag 9 september is er op het Thialfterrein in Krimpen aan de Lek een programma voor de kinderen, met o.a. een kindertheater, verzorgd door Matthijs Vlaardingerbroek. Op zaterdagavond verwelkomen zij de band InSalvation, bekend van Opwekking. Deze richt zich speciaal op de jongeren, maar iedereen is natuurlijk van harte welkom! Op zondagmorgen daaropvolgend houden zij een tentdienst, waarmee hun startweekend wordt afgesloten.

Onze startdienst wordt gehouden op 17 september 2023. Hierin gaat Ds. Wim de Bruin uit Bleiswijk voor. Ds. De Bruin is enkele malen consulent geweest van onze wijkgemeente, toen hij nog predikant in Stolwijk was. Met de startdienst begint ook het winterwerk van onze gemeente.
Hoopvol en in vertrouwen gaan wij het nieuwe seizoen in. Onze gemeente bestaat uit mensen met verschillende talenten en met elkaar vormen wij een team, dat zich inzet voor onze kerk en de toekomst van onze wijkgemeente. Alleen met elkaars hulp kunnen we een kerkelijke gemeente zijn!
U en jij bent toch zeker ook aanwezig in de startdienst?